poniedziałek, 21 stycznia 2013

Samochodowa blokada sensorowa


Prezentowany układ pełni rolę blokady samochodowej. Rozłącza on obwód rozrusznika, dzięki czemu nie jest możliwe uruchomienie samochodu. Po przekręceniu zapłonu, należy jedną ręką złapać przewód układu, zaś drugą dotknąć do "masy" samochodu, dzięki temu zadziała przekaźnik i spowoduje zamknięcie obwodu rozrusznika. Po zgaszeniu auta, po ok. 30 sekundach układ uzbraja się powodując to, że nie da uruchomić się samochodu.



Do sprawdzenia w jakim stanie jest układ służy dioda led. Oznaczenie stanów:

1-migająca dioda (alarm aktywny, blokada załączona)
2-dioda świecąca na stałe (tryb serwisowy, blokada wyłączona do momentu wyprowadzenia jej ze stanu serwisowego)
3-dioda wyłączona (alarm dezaktywowany przez użytkownika, do momentu wyłączenia silnika, po ok. 30 sekundach)

Układ posiada tryb serwisowy. W tryb serwisowy wprowadza się urządzenie poprzez złapanie przewodu jedną ręką, zaś drugą złapanie masy samochodu, na okres 10 sekund przy wyłączonym zapłonie. Przejście w tryb serwisowy zostanie zasygnalizowane 4 razowym mignięciem przez diodę, po czym przekaźnik zostanie załączony i pozostaje w tej pozycji do momentu jej dezaktywowania w ten sam sposób. Stan ten zapisywany jest w pamięci eeprom, więc nawet przy odpięciu klem akumulatora.

Układ opiera się na mikrokontrolerze attiny13A, taktowanym przez wewnętrzny generator 4,8 MHz. Program został napisany w języku C w darmowym środowisku AVRStudio 6.

Układ można zakupić poprzez allegro lub kontakt z nami.

Piotr Rosenbaum


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz